24.04.2015 (piątek) godz. 12.00 – Fama

W oparciu o dobre praktyki firm i instytucji dowiemy się o możliwościach nawiązania współpracy z firmami hiszpańskimi, uzyskamy informacje o formach wsparcia, szansach i zagrożeniach prowadzenia biznesu pomiędzy Hiszpanią a Polską.

Na to spotkanie zapraszamy wszystkich, którzy myślą o nawiązaniu współpracy biznesowej z Hiszpanią, szukają kontaktów oraz inspiracji do tworzenia nowych wartości w swoich firmach.

Oliwa z oliwek – złoto Andaluzji

Uczestnicząc w międzynarodowej wymianie produktów i współtworząc gospodarkę globalną polskie firmy starają się dotrzeć do dostawców najlepszych produktów na całym świecie.

W tych poszukiwaniach proponujemy Państwu przyjrzenie się ANDALUZJI, jednemu z najciekawszych regionów Hiszpanii, coraz bardziej aktywnemu w handlu międzynarodowym. Hiszpańska Andaluzja to region „nieodkryty”, w którym możemy znaleźć prawdziwe „perły” w postaci firm i produktów o bardzo dużym potencjale międzynarodowym.

Marcin Siemdaj, Agencja Promocji Regionu Andaluzji EXTENDA

Obecnie w Polsce panuje „moda” na Hiszpanię. Język hiszpański jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się języków obcych, a firmy hiszpańskie aktywnie działają na polskim rynku. Fakt ten nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę, że kraj ten stanowi niewykorzystane źródło najwyższej jakości produktów z różnych sektorów, od produktów spożywczych (oliwa z oliwek, oliwki, wina, owoce, warzywa i wędliny), poprzez dobra konsumpcyjne (obuwie, biżuteria, wyroby skórzane, meble, moda i akcesoria), aż po konkurencyjne materiały budowlane (kamień naturalny, ceramika budowlana, itp.). Przekonało się o tym wiele firm zajmujących się importem i dystrybucją produktów pochodzenia iberyjskiego.

Pomimo dystansu geograficznego, Polska i Hiszpania były zawsze sobie kulturowo bliskie. Polscy przedsiębiorcy, którzy od lat robią interesy z Hiszpanami, bardzo cenią sobie ich autentyczność i otwartość. Cechą wspólną Polaków i Hiszpanów jest umiejętność improwizacji i pozytywne spojrzenie na przyszłość.

Daniel Millán Martínez, CEO, TERNUM GROUP/INTEROLEO POLSKA

Przedsiębiorstwa z Regionu Andaluzji to w dużej mierze firmy rodzinne, przekazywane z pokolenia na pokolenie. To firmy podążające z duchem czasów i modernizujące się z dnia na dzień, jednak zawsze pamiętające o korzeniach, wartościach takich jak dziedzictwo kultury pozostawione przez przodków.

Silne więzi społeczne cechujące mieszkańców południowej części Hiszpanii obecne są również w biznesie. W Andaluzji znajdą Państwo solidnych partnerów handlowych, dla których wartością jest długotrwała współpraca.

Rolą Agencji Promocji Regionu Andaluzji EXTENDA jest przybliżenie Państwu oferty produktów pochodzących z Andaluzji oraz pomoc w dotarciu do najlepszych partnerów i dostawców.

Bilety: Wstęp wolny

Zadanie dofinansowane ze środków z budżetu Miasta Białegostoku.